Home>Škola>Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště poskytuje služby v oblasti výchovných, výukových a vztahových problémů, kariérového poradenství, podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a u žáků nadaných, sociálně patologických jevů a další aktivity. Služby jsou poskytovány bezplatně.
Poradenské služby na škole jsou poskytovány v souladu se Zákonem č. 563/2004 Sb. (Školský zákon), s vyhláškou č. 197/2016 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a s vyhláškou č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
VÝCHOVNÁ PORADKYNĚ
Výchovná poradkyně poskytuje služby ve třech základních oblastech: kariérové poradenství, speciální vzdělávací potřeby žáků, případné problémy všech žáků školy (především výchovné a výukové).
V 9. ročníku – se v předmětu pracovní činnosti zaměřujeme na profil absolventa, pomáháme s vhodným výběrem školy, a to nejen konzultacemi s žáky, ale i jejich zákonnými zástupci.
Navštívíme EdukArt. Každý žák 9. ročníku obdrží „Katalog středních škol a učilišť Středočeského kraje“, který by měl být též pomocníkem při výběru dalšího studia nejen pro žáky, ale i pro rodiče.
Nedílnou součástí jsou „Dny otevřených dveří“ na středních školách a učilištích, exkurze, pohovory na Úřadu práce v Mladé Boleslavi a besedy o možném pracovním uplatnění po studiu. Vítáme i zástupce středních škol a učilišť přímo ve škole.
Pomáhá žákům s výukovými a výchovnými problémy a navrhuje další péči o tyto žáky.
Poskytuje informace žákům i rodičům o možnostech využití služeb pedagogicko-psychologické poradny a dalších odborných zařízení v prevenci i nápravě výchovných i výukových problémů.Podílí se s třídními učiteli nebo speciálním pedagogem na zpracování individuálního plánu pro žáky integrované.
Eviduje nabídku studia ve středních školách a další informace významné pro volbu dalšího studia, zajišťuje styk se zástupci středních škol, spolupracuje s úřadem práce.
Poskytuje poradenskou činnost pro rodiče a žáky při volbě povolání. Zjišťuje zájem žáků o studium ve středních školách, spolupracuje s třídními učiteli.
Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje nadané a talentované žáky a navrhuje další péči o ně
úzce spolupracuje s metodikem prevence sociálně patologických jevů.Podílí se s třídními učiteli nebo speciálním pedagogem na zpracování individuálního plánu pro žáky integrované.
ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG
ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
tel.: 326 211 170-171
Konzultace po předchozím objednání
Dále je také možné využít psychologické podpory formou online na uvedených webových odkazech:
https://www.endlessly.cz/kopie-rezervace-chatu
https://www.rodicovskalinka.cz/
Také bychom vás chtěli touto cestou ujistit, že ve škole jsou žáci seznámeni s možnostmi kam a jak se obrátit pro pomoc jak na naší škole, tak i mimo ni. Veškeré navigace žáci naleznou viditelně uvedené v prostorách školy.
Nástupem žáka k výchovně-vzdělávacímu procesu do 5. ZŠ Mladá Boleslav, Dukelská ul. uděluje zákonný zástupce tzv. generální souhlas k náslechům a screeningu v jednotlivých třídách, krizové intervenci, monitoringu a prevenci specifických poruch učení, tedy souhlas s činností Školního poradenského pracoviště.
V případě diagnostické činnosti, poskytování konzultací nad výsledky z diagnostiky nebo při zahájení souvislé poradenské činnosti cílené na určitý problém Vás školní poradenské pracoviště bude žádat o podpis tzv. informovaného souhlasu, ve kterém bude podrobně stanoveno, o jakou činnost se jedná.
Pro všechny zaměstnance ve Školním poradenském pracovišti platí, že s veškerými důvěrnými a citlivými informacemi pracujeme v souladu s platnou a účinnou právní úpravou – zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a dále dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů účinného od 25. 5. 2018 (známého jako GDPR).
Naše škola se v tomto školním roce zapojila do projektu PBIS podpory pozitivního chování v prostředí školy pod odborným vedením organizace Society for All, která vznikla v roce 2011, původně pod názvem ČOSIV (Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání).
Jedná se o program, díky němuž je realizována účinná podpora chování všech žáků, efektivní intervence a proaktivní předcházení náročným situacím v prostředí školy. Upevňování celoškolně jednotných, pozitivně formulovaných norem chování.
Více o tomto projektu si můžete přečíst na stránkách organizace Society for All: